Zapraszamy do współpracy

2014-11-27



Ośrodek Rozwoju Kompetencji Edukacyjnych zaprasza metodyków, dyrektorów szkół i nauczycieli praktyków do współpracy w zakresie prowadzenia warsztatów metodycznych na podstawie materiałów edukacyjnych WSiP.

Poszukujemy osób z doświadczeniem w pracy w szkole lub ośrodku metodycznym, chętnych do prowadzenia zajęć dla nauczycieli metodą warsztatową.

Oferujemy współpracę z Ośrodkiem Rozwoju Kompetencji Edukacyjnych WSiP (niepublicznym ośrodkiem doskonalenia nauczycieli) na podstawie umowy cywilno-prawnej. Zapewniamy atrakcyjne warunki finansowe oraz niezbędne szkolenia. Oferujemy także udział w programie szkoleniowym doskonalącym umiejętności zawodowe.

 

Poszukujemy osób z doświadczeniem w następujących obszarach:

- szkoła podstawowa: edukacja wczesnoszkolna, język polski, matematyka, historia, przyroda

- gimnazjum: język polski, matematyka, historia, fizyka, chemia, język niemiecki

- szkoły ponadgimnazjalne: język polski, matematyka, fizyka, język niemiecki

 

Zadania:

Przeprowadzenie w okresie od stycznia do maja 2015 r. około 15–30 warsztatów metodycznych na podstawie materiałów edukacyjnych WSiP. Warsztaty odbędą się w promieniu 100 km od miejsca zamieszkania prowadzącego zajęcia.

 

Oczekiwania wobec kandydatów:

  • Czynne doświadczenie nauczycielskie w danym przedmiocie lub doświadczenie w pracy jako doradca metodyczny / nauczyciel konsultant / dyrektor szkoły.
  • Znajomość nowatorskich metod nauczania oraz umiejętność przygotowania i prowadzenia warsztatów metodycznych opartych na materiałach edukacyjnych WSiP.
  • Swoboda w prowadzeniu prezentacji.
  • Umiejętność prowadzenia zajęć z dorosłymi metodą warsztatową.
  • Obsługa komputera (MS PowerPoint oraz korzystanie z zasobów internetowych portali edukacyjnych, takich jak ucze.pl).
  • Realizacja wspólnie ustalonego harmonogramu 15–30 warsztatów w godzinach 13.00–16.00 od stycznia do maja 2015 r.
  • Dyspozycyjność w tym okresie.
  • Mobilność na terenie danego regionu (do 100 km od miejsca zamieszkania).

 

Oferujemy:

  • Zatrudnienie na podstawie umowy cywilno-prawnej w Ośrodku Rozwoju Kompetencji Edukacyjnych WSiP.
  • Atrakcyjne wynagrodzenie.
  • Niezbędne szkolenie przygotowujące merytorycznie do prowadzenia warsztatów.
  • Możliwość udziału w programie szkoleniowym doskonalącym umiejętności zawodowe.

 

Prosimy o przesłanie zgłoszenia (CV + krótki list motywacyjny) na adres orke@orke.edu.pl. Na zgłoszenia czekamy do 30 listopada 2014 r.

Uprzejmie informujemy, że skontaktujemy się tylko z wybranymi kandydatami.

 

Prosimy o dopisanie klauzuli: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez firmę Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 96, w celach związanych z procesami rekrutacyjnymi, zgodnie z ustawą z dn. 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity: Dz. U. z 2002 r. Nr 101 poz. 926 ze zm.)”.

http://www.orke.edu.pl/o-nas/wspolpraca/





Jolanta Kałuża, wyróżniona w konkursie Super Dyrektor, o tym, jak realizując swoją wizję i marzenie stworzyła własną szkołę

2014-11-07


Pani Jolanta Kałuża pokazała, że indywidualna wizja edukacji – „szkoły jak dom”, silna motywacja, aby realizować swoje marzenia, może doprowadzić do sukcesu. Warto mieć marzenia i trzeba próbować je urzeczywistniać. Można osiągnąć sukces. Pani Dyrektor Jolanta Kałuża to najlepszy tego przykład.
Jolanta Kałuża, wyróżniona w konkursie Super Dyrektor, jest dyrektorem szkoły, którą stworzyła od podstaw, realizując swoją wizję i marzenie. Dzięki jej pasji i zaangażowaniu, umiejętności zarządzania i integrowania rodziny i środowiska lokalnego, pozyskiwania sojuszników z różnych środowisk, z małej prywatnej szkoły powstała duża placówka Complex of Silesian Intenational Schools.




Jubileusz 20-lecia Zespołu Szkół Prywatnych w Sosnowcu

2014-10-09

"Nadszedł 25 września - długo oczekiwany moment obchodów Jubileuszu 20-lecia Zespołu Szkół Prywatnych "Twoja Przyszłość" w Sosnowcu.


W Sali Koncertowej Zespołu Szkół Muzycznych w Sosnowcu spotkali się uczniowie, rodzice, nauczyciele, absolwenci i wszyscy sympatycy naszej placówki. Nie zabrakło ważnych zaproszonych gości – reprezentantów instytucji administracyjnych i oświatowych naszego regionu.

Uroczystość rozpoczęła się od przemówienia Pani Dyrektor Magdaleny Wontek, po którym nastąpił niezwykle miły akt wręczenia medali Komisji Edukacji Narodowej dla naszych trzech nauczycielek. Zaproszeni goście złożyli na ręce Dyrekcji życzenia i gratulacje, po czym nastąpiła część artystyczna - etiuda "Dwadzieścia lat w podróży".

Przedstawienie, doskonale podsumowujące wszystkie aspekty pracy naszej szkoły, spotkało się z niezwykle życzliwym przyjęciem - owacje na stojąco po zakończeniu były najlepszą nagrodą dla twórców i wykonawców!

Do zobaczenia przy kolejnym Jubileuszu!"

GALERIA ZDJĘĆ

 





Konferencja ECNAIS

2014-10-02


To the members of the management committee of ECNAIS

and other interested persons.


date : The Hague 3 July 2014
ref : ecnais/14.4980/SSt/lh

conc. : ECNAIS Seminar/ MCM in Vienna, Austria on 20-22 November 2014









AWANGARDA EDUKACJI 25 LAT OŚWIATY NIEZALEŻNEJ

2014-09-25



Komitet Obchodów 25-lecia Oświaty Niezależnej

serdecznie zaprasza

 

na ogólnopolską konferencję

 

AWANGARDA EDUKACJI

25 LAT OŚWIATY NIEZALEŻNEJ

 

która odbędzie się 10 października 2014 r.

w godz. 13.oo - 17.30

w Sali Kolumnowej Sejmu RP

 

Uprzejmie prosimy o potwierdzenie swojej obecności

do 25 września 2014 r.

mailem na adres: sekretariat@rasz.edu.pl,

lub faksem 22 822 25 15, 22 822 66 20

 

PROGRAM KONFERENCJI (PDF)

 

www.oswiataniepubliczna.pl





International Conference on School Choice and Reform in Fort Lauderdale in Florida

2014-08-20

Dear colleague,

I like to bring the 4th International Conference on School Choice and Reform in Fort Lauderdale in Florida on Friday 16 – Monday 19 January 2015 under your attention.

The title of the conference is: Worlds of School Choice, Connecting Research and Practice

 

I mentioned this conference in the MC meeting on Mallorca in April 2014

 

I am invited to co-chair a panel session on the relationship of non-government schools with government, especially with respect to the preservation and expression of the distinctive character of each school in the context of government regulation. My co-chair is Joe Mc Tighe, Executive Director of the Council for American Private Education.  

 

Charles Glenn, the organizer of this conference asked me if I could invite at least 2 participants from European Countries to attend the Conference and to be a member of the panel, of which I am the co-chair.

You can find all kind of information in the document.

 

If you are interested, you can find the prices for lodging, the registration fee etc. in the document. (If you register yourself before 31 August 2014 the registration fee (early bird fee) is $ 150,-; by registration before 31 December the fee will be € 250). You have to do the registration and the booking of the rooms by yourself.





Konferencja ECNAIS

2014-07-11


PRE-ANNOUNCEMENT ECNAIS SEMINAR VIENNA, AUSTRIA

To the members of the management committee of ECNAIS

and other interested persons.


date : The Hague 3 July 2014
ref : ecnais/14.4980/SSt/lh
conc. : ECNAIS Seminar/ MCM in Vienna, Austria on 20-22 November 2014

Dear Colleague,
We inform you with this letter on forehand about the next ECNAIS seminar in Vienna later this year.
The seminar will be organized in good cooperation with our ECNAIS colleagues in Austria and Switzerland.

The working title for the theme of the seminar is:

“How to avoid the unification of diversity?”

“How independent schools organize themselves – and try to find their way as different and unique on one hand – and on the other hand try to unify efforts and stick together”

The seminar will take place in Vienna, Austria on 20-22 November 2014 at the
Hotel Regina, Rooseveltplatz 5, A-1090 Vienna, Austria.

Thursday 20 November - The seminar will focus on the experiences and good practices with diversity in education in Austria, Switzerland and France.

Friday 21 November - In the morning there are school visits and in the afternoon we will focus on Turkey. The last part of Friday afternoon will be a forum for all participants about ideas for future cooperation and how to reflect and preserve diversity.

Saturday 22 November - The management committee meeting is scheduled from 9h00 till lunchtime (open for members only).

The program details will be available in September shortly after the summer holidays.
We ask you to make sure that this announcement letter is circulated as soon as possible amongst interested colleagues in your association and in your wider network and please publish the letter on your website/ in your newsletter.
It is of utmost importance for ECNAIS’ role as a council of national associations that various national
delegations are represented at the seminar.
We are looking forward to meeting you at the Seminar in Vienna.

Kind regards,
on behalf of the Executive Committee
S.J. (Simon) Steen, chairman ECNAIS




Szkoły Niepubliczne w Bielawie mają już 15 lat.

2014-05-05

W dniach 3-4.04.2014 r. społeczność szkolna świętowała uroczyste obchody działalności  Szkół Niepublicznych w Bielawie, których założycielką i dyrektorem jest Daria Michalska.


Z tej okazji przygotowany został bogaty program  ilustrujący w ciągu dwóch dni  przeszłość i jednocześnie perspektywy placówki.

Mottem przewodnim obchodów stały się słowa Piotra Szreniawskiego „Dobra szkoła nie produkuje geniuszy tylko zdrowe społeczeństwo”.

Honorowy Patronat jubileuszu objął Ryszard Dźwiniel Burmistrz Bielawy.

Swoją obecnością zaszczycili nas również dostojni goście: Leszek Stróżyk- Przewodniczący Rady Miejskiej w Bielawie, Janusz Szpot- Wójt Gminy Łagiewniki, Jolanta Zarzeka- Wicewójt Gminy Dzierżoniów, Zbigniew Grubka- Komendant Straży Miejskiej w Bielawie, dyrektorzy placówek oświatowych, absolwenci, przyjaciele , sympatycy szkoły oraz dziennikarze lokalnych mediów patronujących naszemu przedsięwzięciu: TV Sudeckiej, Tygodnika Dzierżoniowskiego, Powiatowego Tygodnika Dzierżoniowskiego i Wiadomości Bielawskich.


czytaj więcej


I SALON POMORSKI w Sobieszewie

2014-02-19


Krajowe Forum Oświaty Niepublicznej

Sopocka Akademia Tenisowa

Gdańskie Szkoły Autonomiczne

zapraszają na:


I SALON POMORSKI

w Sobieszewie

19 - 21 marca 2014 r.

W programie:

  • Ewaluacja zewnętrzna – blaski i cienie

  • Jutro oświaty niepublicznej w Polsce

  • Rodzice w szkole

  • Walne zebranie Krajowego Forum Oświaty Niepublicznej

  • Wizyta studyjna w Gdańskich Szkołach Autonomicznych

  • Okazja do przyjaznej rozmowy i wymiany doświadczeń

  • Poszukiwania złota Bałtyku

     

Koszt spotkania: 450zł netto *

  • Sympozjum ( udział, materiały, poczęstunek)

  • Zakwaterowanie w pokojach dwuosobowych ( istnieje możliwość dopłaty do pokoju jednoosobowego – 30zł/doba)

  • Wyżywienie ( od środy 19 marca – obiad o godz. 13:00)

  • Uroczysta kolacja

  • Gwarancja pięknej pogody :)

Zgłoszenia prosimy przesyłać do 10 marca 2014 r.( formularz zgłoszeniowy dostępny w załączniku)

 

Wpłaty do: 13 marca 2014 r.:

Sopocka Akademia Tenisowa ul. 3 Maja 73, 81- 850 Sopot

Na nr konta: 34 1050 1764 1000 0091 3992 8718

z dopiskiem: Sobieszewo

Kontakt: Ewa Zdanowska 607 214 777

KARTA ZGŁOSZENIA

Program I Salonu Pomorskiego


I SALON POMORSKI odbędzie się w Hotelu „Orle”

w Gdańsku- Sobieszewie, 50 metrów od brzegu morza!

Dojazd:

Pociąg: należy wysiąść na stacji Gdańsk Główny, dalej dojazd autobusem miejskim linii 112- http://ztm.trojmiasto.pl/rozklady/rozklad-112_20140203-1-2.html

Mapa wyspy: www.mapa.wyspa.pl

Wjazd samochodem na Wyspę Sobieszewską z trasy E77 Warszawa- Gdańsk: http://www.zumi.pl/trasa.html?loc1=Przejazdowo%2C+&loc2=woj.+pomorskie%2C+Sobieszewo+1&byCar=1&cId1=&sId1=&cId2=da71e7c2aa79c2670048080055cb0000f000ee06668a32ba&sId2=


SERDECZNIE ZAPRASZAMY


*Podstawą do zwolnienia z VAT na podstawie art. 43 ust.1 punkt 29c będzie sfinansowanie szkolenia w całości ze środków publicznych. Oświadczenie zawarte jest w karcie zgłoszeniowej.





20 lat KFON [FILM]

2013-05-15



11 kwietnia 2013 w siedzibie Sejmu RP odbył się jubileusz 20 lecia Krajowego Forum Oświaty Niezależnej.

ZOBACZ FILM




Listy

2013-05-08




XX lat KFON

2013-04-29

XX lat KFON

11 kwietnia 2013r.

Sejm Rzeczypospolitej Polskiej - Konferencja KFON

 

GALERIA ZDJĘĆ





Konfernecja ECNAIS

2013-04-12

Dear participant of the management committee meeting,

Please find attached the agenda an annexes for the Management Committee Meeting on Saturday 20 April in the NH Atlantic Hotel in The Hague, The Netherlands from 9h00 till 12h00.

The number of the annexes corresponds with the number on the agenda.

Please bring a copy for yourself of all papers.

--------------------------------------------------------------- 

Dear non-participant of the MCM,

Please find attached for your information and archive the agenda an annexes for the MCM meeting in The Hague.

We are looking forward to meeting you again at the next seminar dated: 14 and 15 November 2013

Best regards,

On behalf of Per Kristensen, Simon Steen and Sofia Reis


DOCUMENTS [pdf]

 


 



Certyfikat KFON

2012-01-05



Regulamin przyznawania Certyfikatu
Stowarzyszenia Krajowe Forum Oświaty Niepublicznej


1. Certyfikat Krajowego Forum Oświaty Niepublicznej (KFON) ustanawia się w celu podnoszenia poziomu jakości pracy szkół i placówek oświatowych w Polsce.

2. Certyfikat przyznaje się szkołom i placówkom oświatowym reprezentowanym przez członków zwyczajnych KFON.

3. W szczególnych przypadkach Certyfikat KFON może zostać przyznany szkole / placówce oświatowej, niezrzeszonej w KFON-ie, ale realizującej w sposób wyjątkowy idee oświatowe KFON-u.

4. Certyfikat KFON może być przyznany po spełnieniu określonych kryteriów merytorycznych i formalnych.

5. Do kryteriów merytorycznych należą:
• misja, idee dydaktyczno-wychowawcze,
• spójność misji i idei szkoły z jej koncepcją,
• edukacyjna wartość dodana,
• oddziaływanie na środowisko.

6. Za kryteria formalne podlegające ocenie uznaje się:
• okres przynależności do Krajowego Forum Oświaty Niepublicznej - minimum 3 lata,
• w przypadku szkoły / placówki oświatowej niezrzeszonej w KFON-ie zgodność kryteriów merytorycznych z ideami KFON-u.

7. Certyfikat przyznaje się na okres 6 lat.

8. W przypadku nierealizowania przez szkołę/placówkę oświatową, po otrzymaniu Certyfikatu, o których mowa w punktach 5 i 6, Certyfikat może być cofnięty przez Kapitułę przed upływem terminu ważności.

9. W przypadku likwidacji szkoły lub placówki oświatowej Certyfikat automatycznie traci swoją ważność.

10. Certyfikat nadaje Kapituła wyłoniona w wyborach tajnych przeprowadzanych w trakcie Walnego
Zebrania Stowarzyszenia KFON.

11. W skład Kapituły wchodzi czterech członków wyłonionych w wyborach oraz jeden przedstawiciel Zarządu.

12.
Kadencja Kapituły trwa 6 lat.

13.
Kandydatami na członków Kapituły mogą być członkowie zwyczajni Stowarzyszenia KFON z minimum 3 letnim stażem członkowskim, członkowie wspierający lub członkowie honorowi zaproponowani przez Zarząd lub członków Stowarzyszenia.

14. Po zakończonych wyborach Kapituła wybierają ze swego grona przewodniczącego i sekretarza oraz uchwala regulamin pracy.

15. Przewodniczący Kapituły może być zmieniony w każdej chwili przez członków Kapituły większością głosów.

16. O zmianie Przewodniczącego sekretarz Kapituły powiadamia pisemnie Zarząd Stowarzyszenia KFON.

17. Uzupełnienie składu Kapituły w przypadku rezygnacji lub śmierci członka następuje w drodze wyborów tajnych na najbliższym Walnym Zebraniu KFON-u.

Regulamin został zatwierdzony 26 marca 2010 r. przez Walne Zebranie Członków Stowarzyszenia Krajowe Forum Oświaty Niepublicznej


Kapituła Certyfikatu KFON

Przewodnicząca: 
Jolanta Kałuża /jolantakaluza@gmail.com/

Sekretarz:

Dorota Zagrodzka /zagrodzka.dorota@gfo.pl/

Członkowie:

Danuta Langowska /d.langowska@zdroje.edu.pl/
Wiktor Polakowski  /szkola@slo.zary.pl/
Jerzy Waligóra  /pack.waligra@gmail.com/

Pobierz dokumenty: (wersja word)
Regulamin pracy Kapituły
Formularz zgłoszenia szkoły do certyfikatu KFON
Skład Kapituły